Уряд Франції направив скаргу до національного регуляторного органу Arcom на певний тренд у популярному додатку TikTok, що пропагує небезпечне перебування на сонці.
Про це повідомляє видання Politico, з посиланням на «news1.pp.ua».
У додатку TikTok стає популярним все більше відео, в яких молоді дівчата діляться порадами щодо отримання засмаги у вигляді ліній від купальників або «сонячних ліній», здебільшого за рахунок тривалого перебування під сонцем.
Міністр охорони здоров’я Франції Яннік Нодер та міністр цифрових технологій Клара Шаппаз вказали у своєму листі до регулятора, що подібний контент, який поширюється дедалі більше, заохочує небезпечну поведінку, здатну завдати серйозної шкоди здоров’ю користувачів.
Вони закликали Arcom, діючи у координації з Європейською комісією, яка відповідає за контроль за дотриманням нових правил модерації контенту на великих платформах, таких як TikTok, забезпечити виконання соціальними мережами своїх зобов’язань згідно з Законом про цифрові послуги.
До цих зобов’язань входить захист неповнолітніх, оцінка та зменшення так званих системних ризиків, а також забезпечення прозорості алгоритмів їхньої роботи.
У Парижі закликали регулятора «підготувати справу для направлення відповідному координатору та, за потреби, співпрацювати з Європейською комісією в рамках можливого розслідування».
Це не перший випадок, коли уряд вирішує вжити заходів такого характеру. Вже у квітні Шаппаз висловлювала критику щодо TikTok через інший тренд, відомий як «SkinnyTok» — алгоритмічний контент, що сприяє надмірному худорлявості та потенційно шкідливим харчовим звичкам.
Нагадаємо, у жовтні 2024 року Європейська комісія направила запит TikTok, YouTube та Snapchat на перевірку роботи їхніх алгоритмів рекомендацій контенту для відповідності вимогам Акту про цифрові послуги.
У листопаді у Франції кілька сімей позвали до суду на TikTok, звинувачуючи платформу в тому, що вона піддалася небезпечному впливу на їхніх підлітків, що призвело до самогубства двох з них у 15-річному віці.
У травні 2025 року Європейська комісія обвинувачувала TikTok у порушенні правил ЄС у сфері цифрових послуг через недостатню відкритість щодо реклами на платформі.